سلــــــــــــــــــــــــــــــام

سلــــــــــــــــــــــــــــــام

بررسی همگروهان ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه

به گزارش "ورزش سه"، برای اولین بار بعد از مدت ها تیم های ضعیف تر آسیا در پیش گروه مقدماتی قرار نگرفته و در گروه های اصلی به میدان می‌ روند. بنابراین برای اولین بار بعد از مدت ها می‌ توانیم شاهد زدن بیش از 10 گل در یک میدان ملی برابر حریفانی ضعیف مثل گوام باشیم.

1. عمان؛ دو خاطره سیاه و دیگر هیچ

عمان در بازی های آسیایی 1998 بانکوک با هدایت والدیر ویرا ایران را 4 ـ 2 شکست داد. با این حال در همان بازی ها عمان به چین 6 ـ1 باخت و با احتساب پیروزی ایران برابر چین آنها از صعود به مرحله بعدی بازماندند. آن بازی در واقع به نوعی انتقام ویرا از ایران بود که بعد از صعود به جام‌جهانی 98 او را کنار گذاشته و ایوویچ را جایگزینش کرده بود.

عمان در جام ملت های 2004 چین با ایران 2ـ2 کرد. در آن بازی حریف با هدایت میلان ماچالا مربی معروف چک به مصاف ایران آمد، در نیمه اول عمانی ها 2 ـ صفر پیش افتادند اما در پایان با حریف 2ـ2 کردیم این همان دیداری بود که در نیمه اولش علی بداوی و رحمان رضایی دو بازیکن ایران با هم درگیر شدند و با خوش شانسی از اخراج داور مصون ماندند. عمانی ها در یک دیدار دوستانه که خرداد 92 برگزار شد، در مسقط 3 ـ 1 ایران را بردند که این آخرین باخت ما برابر یک حریف عربی در آسیا بود. آنها در مرداد 80 و در جام ال جی تهران برابر ایران 5 ـ2 بازنده شدند.

ایران با عمان در 10 بازی رسمی صاحب 5 برد، 3 مساوی، 2 باخت، 21 گل زده و 14 گل خورده شده است.

2. هندوستان؛ قدرت تاریخی فنا رفته

برخلاف آنچه تصور می‌ شود، اولین بازی ملی کشورمان نه روز 3شهریور برابر افغانستان که در روز اول شهریور 1320 برابر هند بوده که برابر این حریف پیروز شدیم. هندی ها آخرین بار در سال 1338 یعنی 56 سال قبل ایران را شکست دادند،درآن بازی ایران برابر تیم‌ملی هندوستان 3-1 بازنده شد. آخرین بازی ایران و هند در اردیبهشت 71 در کلکته هندوستان و در مسابقات مقدماتی جام ملت های 1992 انجام شد که طی آن هندوستان در خاک خود 3 ـ صفر به ایران باخت.

ایران در 9بازی رسمی برابر تیم‌ملی هندوستان صاحب 6 برد، یک مساوی، 2باخت شده است، 18گل زده و 7گل خورده است.

3. ترکمنستان؛ ترکمنستان؛گربه سیاه دهه 70

آنها سابقه برد برابر ایران را در دهه 70 و در همین تهران هم داشته اند با این حال امروز دیگر آنها از قدرت زیاد دهه 70 دور افتاده اند. ترکمنستان که در سال1996، 3 بار با ایران بازی کرده و2برد به دست آورده است بعد از 18 سال در عرصه یک مصاف رسمی به مصاف ایران نمی آید. فوتبال ما در این عرصه برابر کره شمالی سخت ترین و برابر تیم ملی بوتان راحت ترین بازی احتمالی را داشت.

ایران در 6 بازی رسمی برابر تیم ترکمنستان صاحب 2برد،2مساوی و 2باخت شده است و در این مدت 6گل زده و 6 گل خورده است.

4. گوام؛رکورد تاریخی

گوام تنها در یک بازی به مصاف ایرن رفته و در همان یک بازی هم 19ـ صفر بازنده شده است تا براین اساس بهترین برد تاریخ فوتبال ما در روز 4آذرماه سال 1379 و در شهرستان تبریز رقم بخورد. در این گلدان اگر برابر تیم ملی فوتبال یمن یا مالزی قرار می گرفتیم سخت ترین بازی ممکن را داشتیم.

مجموع نتایج:

در مجموع 26بازی که در طول تاریخ برابر حریفان این گروه انجام داده ایم، صاحب 14برد، 6مساوی و 6باخت شده ایم، 64گل زده ایم و 27گل دریافت داشته ایم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:, ] [ 20:55 ] [ درسا ]
[ ]